Pályázati projekthez nyilvánosság biztosítása
A különböző pályázatok segítségével (általában) cégek tudnak fejlesztéseket, végezni. A pályázatokkal kapcsolatban a pályázatírásról valószínűleg mindenki hallott már. A pályázatírók felkutatják azokat a pályázatokat, melyeknek az adott cég megfelel, elkészítik a pályázati anyagot, segítenek a benyújtásban, hiánypótlásban. Nyertes pályázat esetén a megvalósításon kívül azonban van még egy teendő, amivel sokan nincsenek tisztában, a nyilvánosság biztosítása a pályázati projekthez.
Minden pályázat esetén kötelező a nyilvánosság biztosítása, függetlenül az elnyert összeg nagyságától. A teendők változhatnak az összeg függvényében, de biztosan lesz valamilyen teendő, amit el kell végezni. A nem megfelelően biztosított nyilvánosság miatt előfordulhat, hogy az elnyert összeg egy részét vissza kell fizetni.
Egyes honlapokon, irodákon, épületeken biztosan találkoztál már a Széchenyi EU-s logóval, ez az egyik alapvető elem, amivel a nyilvánosság biztosítható. Minden olyan pályázat esetén meg kell ezt jeleníteni, valamilyen előírt formában, amely ezeken a pályázatokon nyert el támogatást.
Minden sikeres pályázat esetén érdemes egy kommunikációs tervet készíteni, az adott pályázatra vonatkozó előírásoknak megfelelően. A leggyakoribb teendők a kötelező nyilvánosság biztosítása esetén: logó, tájékoztató elhelyezése saját weboldalon, pályázati tábla készítése, elhelyezése a beruházás területén, nagyobb pályázatok esetén közmeghallgatást, fórumot is lehet, hogy szervezni kell.